Step by Step Episode 10


7.9
Your Rating: -/10
Ratings: 7.9/10 from 34 users
Reviews: 5 users
Season: 1

Pat and Jeng finally work things out with each other, but as a result, Pat starts to be questioned by his colleagues at his company. (Source: Gagaoolala)
  • Aired: June 27, 2023

Step by Step Recent Discussions

Be the first to create a discussion for Step by Step

Step by Step Episode 10 Reactions

Kristina303
0 people found this review helpful
Jul 15, 2023

I didn't expect so much "action"…

I didn't expect so much "action" 🫣Damn Jeng really needed to replenish his thirst.I don't want to watch next ep. Jengs crying hurts me too much.
Was this review helpful to you?
Seductive Nape
0 people found this review helpful
Jun 30, 2023

They fhyukced 😃

The brand endorsements from the last episodes were bearable. The drink was actually used cutely. The chips was kinda cute. But they had a straight up 1 minute long brand advertisement in this episode and it’s painful to watch. It’s not used cutely it’s straight up an ad. Hate it.Jeng putting pat over his counter, very satisfying 😌The make out scene in the car was so spontaneous. It worked. 🤤 The bed kissing scene was cute 🥰 Him resigning was sad and it feels like we worked all of this, for nothing. and now I’m just hoping for the next 2 episode to have a happy resolution.
Was this review helpful to you?
BurntBaguettes
1 people found this review helpful
Jun 30, 2023

Nasty

The world is a nasty mean place and the workplace is even worse. I genuinely can’t do a really sad episode 11 right now. They were making up for those 10 episodes with those kisses bro. Fuck every dumb bitch in that office that said something. Toh is behind it for sure, bro wants to watch the world burn with his meet the robinsons looking ass. Okay bye!
Was this review helpful to you?
CrazyAsian123
0 people found this review helpful
Jun 29, 2023

Loved it

Pat and Jeng were hot, and their chemistry was off the chart. Ying's character development was outstanding, and I loved her in this episode. I have a bad feeling about the next episode. Ae and Pui were great, and their conservation would have been an eye-opener for most people. The office worker was annoying other than Nan, Ying and Chot.
Was this review helpful to you?
ppkrist
1 people found this review helpful
Jun 28, 2023

Udah kek naik roller-coaster aja nih emosi

Episode kali ini menampilkan sesuatu yang "hot", setelah sekian lama dalam "step by step"-nya ; awal episode ini sudah tidak step by step lagi - ini menampilkan seluruh adegan panas yang selama ini series ini tidak pernah tampilkan, mungkin ini menjadi harapan setiap fans ya termasuk aku sendiri, saya benar-benar tercengang ketika melihat adegan mereka benar-benar mesra, saya tidak pernah punya ekspektasi lebih untuk adegan panas ini, namun saya malah mendapatkan ekspektasi ini ; sungguh luar biasa bagus, sangat romantis dan intens ; satu hal yang mungkin agak berat adalah semua adegan ini dimasukan ke dalam satu episode dalam satu waktu membuat episode ini menjadi "lebih berat" di bandingkan episode sebelumnya. Walaupun episode ini di awali dengan romansa yang sangat kental dan kuat, setelah episode sebelumnya sangat menyedihkan dan melodrama, namun ending episode 10 ini membuat "romansa senang" itu sirna begitu saja, baru saja merasakan kebahagiaan, malah muncul masalah baru, ini menjadi lebih rumit ; sedangkan step by step hanya bersisa 2 episode lagi - saya harap series ini tidak mengkompress segalanya menjadi "fast track" atau resolusi instan yang membuat "ending" vibesnya menjadi tidak berkesan, saya lebih suka resolusi sebuah series di selesaikan dengan cara perlahan-lahan, walaupun 10 episode digunakan untuk scene Pat dan Jeng PDKT yang akhirnya bersama, dua buah episode resolusi untuk "bahkan" masalah yang baru itu menjadi suatu bentuk ending yang mungkin tidak akan berkesan. Hal lain yang mengagetkan adalah ternyata orang tua Jeng tidak mengetahui bahwa Jeng adalah seorang homoseksual, lengkap sudah konflik untuk episode kali ini, dua episode terakhir untuk resolusi masalah-masalah ini? apakah sudah cukup? saya berharap series ini memberikan cerita yang "bertanggung jawab" untuk itu. Selain itu, masalah Jane dan Jaab seperti tidak ada kemajuan sama sekali, saya tidak tahu bagaimana ending untuk mereka, sedangkan mainrole lain seperti Ae sudah menyelesaikan masalahnya dengan sebuah pernikahan bahkan pria lain yang menyukainya juga sudah confess dan itu berakhir dengan ending yang baik. Bahkan! Kritt dan Chot pun sudah menyelesaikan masalah mereka. Dari segi dialog sangat mudah difahami ya, alurnya terlalu cepat menurutku untuk episode kali ini seperti meloncat-loncat, namun scene di episode kali ini adalah yang terbaik, banyak sekali scene romanis Pat dan Jeng yang sudah saya tunggu-tunggu bahkan mungkin fans-pun sangat menunggu ini. Saya tidak sabar menonton episode 11 nya. Oh ya, karena ini 28-29 Juni yang kebetulan hari idul adha ; jadi ~ Selamat hari raya idul adha ya, jangan lupa untuk control makan daging dan perbanyak makan sayur dan buah.

Read More

Was this review helpful to you?