Favorite Movies
These are my all-time favourite Asian movies.
-
1. Farewell My Concubine
Chinese Movie - 1993
-
2. Still Walking
Japanese Movie - 2008
-
3. Nobody Knows
Japanese Movie - 2004
-
4. Happy Together
Hong Kong Movie - 1997
-
5. Red Beard
Japanese Movie - 1965
-
6. Drive My Car
Japanese Movie - 2021
-
7. Ikiru
Japanese Movie - 1952
-
8. Under the Hawthorn Tree
Chinese Movie - 2010
-
9. Like Father, Like Son
Japanese Movie - 2013
-
10. Rashomon
Japanese Movie - 1950
-
11. Raise the Red Lantern
Chinese Movie - 1991
-
12. Chungking Express
Hong Kong Movie - 1994
-
13. Departures
Japanese Movie - 2008
-
14. Linda Linda Linda
Japanese Movie - 2005
-
15. Confessions
Japanese Movie - 2010
-
16. Throne of Blood
Japanese Movie - 1957
-
17. Parasite
Korean Movie - 2019
-
18. Okja
Korean Movie - 2017
-
19. Better Days
Chinese Movie - 2019
-
20. Hotel by the River
Korean Movie - 2018
-
21. Brain Man
Japanese Movie - 2013
-
22. Castaway on the Moon
Korean Movie - 2009
-
23. Hansel and Gretel
Korean Movie - 2007
-
24. A Frozen Flower
Korean Movie - 2008
-
25. Burning
Korean Movie - 2018