Details

  • Last Online: 27 days ago
  • Gender: Female
  • Location:
  • Total Edits: 0
  • Birthday: November 30
  • Roles:
  • Join Date: January 20, 2015
Completed
Remember – War of the Son
15 people found this review helpful
Jun 22, 2016
20 of 20 episodes seen
Completed 0
Overall 10
Story 10
Acting/Cast 10
Music 9.5
Rewatch Value 9.5
If I could summarize this drama in one word it would be this: painful. This drama is SUPER sad so prepare a box of tissues or you'll end up getting tears everywhere. If you're looking for a drama that is realistic and sad to watch then I wholeheartedly recommend this, but if you don't like watching realistic dramas, this one's not for you. That being said, lets get to the review!

Story: This story is very well written even though it does have some typical kdrama elements in it but I really appreciate how there are no plot holes and the pace is quick. A lot of people don't like the love story in this but I think it's refreshing. I don't think I could make it through this drama without some refreshing breaks LOL. I really like the character developments and I don't think In Ha is unnecessary in the drama. It's nice to see the main character have someone to rely on (thats a girl ofc lol). One thing though, the ending could have been tweaked a little better.. well I wanted some magical cure for Alzheimers but its okay I understand lol.

Acting/Cast: Min Young, as always, was great and she did a really good job portraying In Ha as Jin Woo's supporter and noona. Seung Ho as Jin Woo was amazing, I'm in love with his acting. Everytime he cried I cried and everytime he smiled I smiled. His acting is splendid and I'd like to see him as a main role in more dramas :) (happy dramas lol). P.S. he's super handsome so thats a bonus haha. Nam Goong Min as Nam Kyu Man (wow so close... a coincidence I don't think so? haha) was AMAZING as a villain. He really portrayed all sides of the villain. Kyu Man spends his whole life pleasing his father and you can really see that and his anger issues are extreme. I'd have to say he definitely did an awesome job at giving this character dimension. Kyu Man's sister was okay, nothing special about her & lastly Park Dong Ho's character was amazing. His Busan accent and his acting was very good.

Music: what? there was music? lol srry I was too busy crying...

Rewatch Value: yes. definitely. a gem. but I won't watch this when I'm depressed LOL

Overall: overall I definitely wholeheartedly recommend this drama to anyone who wants a sad, realistic drama. This drama is very realistic because in reality the rich really do overpower the poor. I watched this drama for the cast and I was not disappointed. Awesome cast and great storyline.

Read More

Was this review helpful to you?
Completed
Moonlight Resonance
7 people found this review helpful
May 12, 2015
40 of 40 episodes seen
Completed 0
Overall 9.0
Story 9.5
Acting/Cast 10
Music 8.5
Rewatch Value 9.0
THIS IS SUCH A GOOD DRAMA. It's so balanced and the pacing is just perfect. The story is about the family as a whole and the hardships and daily stuff they go through. It's reality honestly and it's well planned out. The plot connects and flows perfectly as a whole. There is comedy and it's a very refreshing, fun drama. I really recommend this to people who are looking for a good family drama because this is it! The actors and actresses blew this drama offf! They are soooooo good! I sometimes forget they're acting because I'm so convinced that they're actually a familly haahah. The music is ok, nothing notable but it's nice to listen. I would rewatch this and overall I think this is the perfect drama for you people who are wanting a good, refreshing family drama. :)

Read More

Was this review helpful to you?
Completed
Healer
10 people found this review helpful
Feb 16, 2015
20 of 20 episodes seen
Completed 0
Overall 10
Story 9.5
Acting/Cast 10
Music 10
Rewatch Value 10
Man, oh man. This drama was great. I loved it. I still can't believe it's over.. I wish there were more episodes, ahh I'm going to miss this!

Story: what can i say.. it was perfect, the characters were well developed and there were no plot holes (YESSS!), the pacing was kind of slow lol but that didn't bother me because I just watched the whole drama with a fast forward pace (I can read subtitles quickly). IT WAS AMAZING THOUGH. I was so scared for the last episode, I thought the author would ruin it for us just like most korean authors, but NO! the ending was awesome, and I really liked it.

Acting/Cast: CHANGWOOOKKK PLEASE GET MORE ROLES LIKE THIS. I would have liked it better if Min Young kept her long hair like in City Hunter but well she still looked pretty. the acting was excellent. there's CHEMISTRY! and they were convincing.

Music: Oh my love. I'm all yours. And there will never be another one 'cause I'm eternally yours... ok you guys get it, I can't stop listening to it like omg

Rewatch Value: I want to see my changwook againnnnnn

Overall: I LOVE THIS DRAMA HEAPS.

Read More

Was this review helpful to you?
Completed
Border Town Prodigal
5 people found this review helpful
Nov 3, 2016
50 of 50 episodes seen
Completed 2
Overall 8.5
Story 8.5
Acting/Cast 10
Music 8.0
Rewatch Value 7.5
Okay to start off I really liked this drama but I didn't at some parts.
Story: it starts off super interesting and appealing but as the episodes went by it dragged a little bit and I agree with the other reviewer that there were too many repeating phrases and the same crap over and over. However, I still liked it a lot. I watched the original version of this from HK and the storyline is quite similar except the biggest difference is the romance. Also, I wish whenever they added more misunderstanding between the main couple they should at least address it but no the couple just briefly overlooks the problem and then gets back together and then leave again which doesn't really bother me that much since I wanted him to end up with Cui Nong lol.. And the plot is so unjust to Cui Nong because she's suffered so much and sacrificed herself silently for everyone she loved but in the end I never really saw anyone show deep gratification for her actions... In fact, they didn't even know half of the things she did. ugh. and the end is really sad but I'm not bothered because I wanted him to end up with Cui Nong so yea haha...
Acting: this drama is notable for its actors and actresses!! AMAZING performance. I will check out all of their future dramas bc they all acted great! Cui Nong was amazing and I honestly think her performance was better than Viann in this drama ... Viann somehow annoyed me throughout the drama idk if her character is supposed to be this annoying or she can't really act lol but yea I really wanted Cui Nong to end up with Fu Hongxue because they were perfect for each other... But Cui Nong was way too selfless and gave her everything for Ma Fang Ling her little sister. So that was very sad. Personally I think Fu Hongxue has always loved Cui Nong and the reason he loved Ma Fang Ling was because he felt bad and responsibility towards her and also Cui Nong lied to him that she was already someone else's wife when really she's never done anything with any man. In the end I believe Fu Hongxue loved Cui Nong up until her death although not as strong as before because he got closer to Ma Fang Ling. I feel so bad for Cui Nong. Anyways, this drama has amazing actors/actresses I highly recommend it because of this.
Music: I liked some of the music and some was meh.
Rewatch value: If I do rewatch it's only for Cui Nong and Fu Hongxue together LOL
Overall: I recommend this drama. I really liked it.

Read More

Was this review helpful to you?
Completed
Pinocchio
6 people found this review helpful
Jan 20, 2015
20 of 20 episodes seen
Completed 0
Overall 9.0
Story 9.5
Acting/Cast 9.0
Music 10
Rewatch Value 8.5
I LOVED PINOCCHIO! But why didn't I give it a 10? Because it isn't the best drama out there, but it is indeed very good. I really respect the writer of Pinocchio & I hear your voice. Everything connected, no plot holes. I cried, laughed, smiled through this drama. This is a must watch.

Story: 9.5/10 It was really good, but I prefer crime, suspense, and thrillers because they really keep me going but I am VERY impressed that I loved this drama since it is a romance, melodrama, and family drama.. I don't usually like these genres because usually kdramas put their main focus on romance and have such a slow pace, but this pace was perfect and the romance wasn't too much at all.
Acting/Cast: 9.0/10 Jong Suk is amazing as always. I'm not a fan of Park Shin Hye and every single drama that I've watched from hers annoyed me since all she did was cry and she just acted really stiff... BUT this drama, she aced it! She's improved so much! She did cry in this drama a lot but her acting definitely improved!
Music: 10/10 I even loved the strings in the background... which is rare for me
Rewatch Value: 8.5/10 Eh. Maybe a few years from now?
Overall: 9.0/10 I definitely recommend.

Read More

Was this review helpful to you?
Completed
Reply 1997
8 people found this review helpful
Jan 20, 2015
16 of 16 episodes seen
Completed 0
Overall 5.5
Story 4.5
Acting/Cast 8.0
Music 5.5
Rewatch Value 1.0
I feel like this drama is overrated, but this could just be me. I didn't like this drama at all. The pacing was way too slow imo & it dragged for me. I guess I'm just not into these type of dramas since there wasn't anything to really grab my attention in this drama. Watched it because I'm a fan of Apink Eunji but I was unable to finish it without sleeping...

Story: 4.5/10 There isn't really anything special about the plot.. It is so plain and simple and just boring to me.
Acting/Cast: 8.0/10 I've seen much better actors/actresses but they are pretty good at acting. Though not experts, they are good.
Music: 5.5/10 Nothing that attracted me.
Rewatch Value: I could barely finish this so.. at ep 13 I just skipped and fast forwarded through everything.
Overall: 5.5/10 I can't give it more than this, sorry.

Read More

Was this review helpful to you?
Completed
Blind
4 people found this review helpful
Jul 22, 2016
Completed 0
Overall 9.5
Story 9.5
Acting/Cast 10
Music 9.0
Rewatch Value 1.0
This movie is so good seriously. I watched this because of Yoo Seung Ho and he nailed this role :^) Anyways lets get to the review...

Story: This story is pretty good except it was very vague like why the criminal did what he did and there are some parts where Kim Ha Neul's character did piss me off but overall it's a good plot line. It was super scary thoough... I agree with the other review lol there were scenes that did scare me shitless man *excuse the language that's how scary it was for me* but nonetheless I finished it and liked it.

Acting: BRILLLIANT. Yoo Seung ho YES. great acting & Kim Ha Neul was impressive. I felt all of their feelings and everything awesome acting. Also shoutout to the dog! Seulki deserves an award and I hope that dog is unharmed... I am not a dog lover but that scene was painful to watch... hey korea lets not kill dogs like that ok? lol..

Music: i didnt hear any.... most of them were creepy...

Rewatch value: this is a great movie with amazing acting but like it's so scary... like no... I would never ever ever ever ever in my right mind rewatch this movie lol... and don't watch this at night please...

Overall: 9.5/10 I RECOMMEND. but. not rewatching. lol.

Read More

Was this review helpful to you?
Completed
Triangle
5 people found this review helpful
Dec 19, 2015
26 of 26 episodes seen
Completed 0
Overall 10
Story 10
Acting/Cast 10
Music 10
Rewatch Value 9.5
QUESTION: WHY IS THE OVERALL RATING OF THIS 7.7??? I almost skipped this drama but then I saw a glimpse of it on the MBC channel and I was like 'omg I gotta get this drama'. this is sooooo underrated! How can a drama like this get a rating of 7.7? how unbelievable... anyways done with my ranting >.<

Story: 10/10 This story is great honestly, the first few episodes were a bit draggy and boring (I was clueless LOL) but as you go along you'll catch on! There were no plot holes; I couldn't stop watching bc I was hooked and always felt if I stopped, I would miss a part and wonder about it for the rest of the day. It wasn't very predictable at all! I see a lot of ppl complaining about the ending lol but honestly.. it was necessary. That teaches us a lesson to NOT BE STUBBORN and make the right decisions! Yes, it was sad, but it wasn't one of those endings that are like 'dude really that doesn't make sense!!!' YES, the author could have altered the ending but this ending is already justified so yea /:
Acting: 10/10 JAEJOOOOOOOOONNNGGG he is so underrated omg like I've always been like 'oh jaejoong.. the one w the pretty face.. lol he prob can't act (lets be real.. some singers can't act at all but the reason their acting is 'amazing' is bc of the OPPPAA and UNNIEE fans from kpop lol). BUT DANG HE IS NOT JUST A PRETTY FACE OK HE IS PURELY TALENTED. He can sing, dance, act... omg jaejoong what can't you not do?? Baek jin hee is very good too but I thought her acting was a little weird at times lol (like when she's talking it looks a bit too enthusiastic) Im si wan is such a good actor too!! he isn't just a pretty face too guys.. he's excellent at acting wow.
Music: 10/10 JAEJOONG AND AILEE SANG SUCH GOOD SONGS
Rewatch Value: 9.5/10 I just finished it so I won't rewatch it until a few months later..
Overall: 10/10 I highly recommend! It is one of the best dramas out there.. ofc so underrated *-*

Read More

Was this review helpful to you?
Completed
Hyde, Jekyll, Me
6 people found this review helpful
Apr 19, 2015
20 of 20 episodes seen
Completed 0
Overall 8.0
Story 8.5
Acting/Cast 8.5
Music 7.5
Rewatch Value 7.5
Lol... after reading all of these negative reviews I'm actually somehow not agreeing to them at all. Maybe I'm just Hyeri and Han Ji Min biased heh..
Story: 8.5/10 It wasn't even that bad like seriously.. The story was actually different and it kept me interested.. well, ok, tbh I did skip like a bunch of parts and fast forwarded through most of it but hey it wasn't that bad xD just skip the unnecessary parts like with hana and her friends and hyeri daydreaming and the beginning circus part that was kinda weird. It got me searching up DID though.. gee. This drama was good though and the ending wasn't a stupid one either which probably made me give it 1 point higher haha. I absolutely hate korean dramas with useless endings so this one didn't disappoint me.
Acting/Cast: 8.5/10 ok.. why are people complaining of han ji min's acting like I thought it was pretty good.. ok maybe she did look selfish in some scenes xD but I feel like that's just the director's fault because ji min isn't a bad actress. Blame the director haha. Dr. Yoon was a really good actor and Hyun Bin was good too. Hyeri was also really good too. I didn't think Robin's character was exaggerated but I think it was also the director LOL.
Music: 7.5/10 I don't think anything stood out to me except for Falling in Love..
Rewatch Value: 7.5/10 idk maybe??? most likely not tho
Overall: 8.0/10

Read More

Was this review helpful to you?
Completed
Cruel City
4 people found this review helpful
Jan 20, 2015
20 of 20 episodes seen
Completed 0
Overall 9.5
Story 9.0
Acting/Cast 10
Music 9.5
Rewatch Value 10
Ok I don't know how to say this, but THIS DRAMA IS AMAZING.

Story: 9.0/10 I gave the story a 9 because the author gave us a open ended ending, but it's okay because I guess it fits. The pace could have been a little faster, but it was good. In every episode, it was intense, unpredictable, and you never know what is going to occur next.. I was worried in every episode honestly. Each episode made me wonder why one character did this and that. I had so many mixed feelings inside me. I wanted a little more romance though..
Acting/Cast: 10/10 YOU WILL FALL IN LOVE WITH ALL OF THE CHARACTERS. They're just THAT AMAZING! Kyung ho's acting was just WOW... I don't think there was anyone who could rock this role like him.. &amp; the rest were really good too!
Music: 9.5/10
Rewatch Value: YEEESSSS!
Overall: 9.5/10 amazing.

Read More

Was this review helpful to you?
Completed
49 Days
3 people found this review helpful
Jan 20, 2015
20 of 20 episodes seen
Completed 0
Overall 9.5
Story 9.5
Acting/Cast 10
Music 9.0
Rewatch Value 9.0
Story: 9.5/10 I don't usually watch dramas like this (with the spirits and all) so thats why I skipped the parts where the spirits came out of people. It was kinda creepy. The plot was really good and original though. This is the ONLY drama that was able to get me crying loads of tears over and over again but this is the first drama that made me cry over LOVE. I never cry over love in dramas but this one truly touched me.
Acting/Cast: 10/10 AMAZING!
Music: 9/10
Rewatch Value: 9/10 hmm.. idk maybe. If I do rewatch, then I will skip through the spirit parts.
Overall: 9.5/10

Read More

Was this review helpful to you?
Completed
I Hear Your Voice
3 people found this review helpful
Jan 20, 2015
18 of 18 episodes seen
Completed 0
Overall 10
Story 10
Acting/Cast 10
Music 10
Rewatch Value 9.5
Wow, this drama is a masterpiece. I loved it. There was never a moment when I was bored and it was indeed a very well written story. The villain really was impressive and I did cry, and laugh. There is suspense, romance, and lastly A GOOD ENDING! The romance was NOT too much! It was perfect. There was a balance of everything. I hope to find more dramas like this!! One of the few kdramas that do not disappoint. And I mean it. It deserves a 10. Good pacing too! Everything connected!! I'm usually a fan of HongKong dramas due to their fast pacing and great actors/actresses but this kdrama met all my standards. Definitely a must watch.

Story: 10/10 PERFECTION.
Acting/Cast: 10/10 Even though, Lee Bo young & Jong Suk aren't the best couple imo, but they definitely acted beautifully!
Music: Ooooh, the feels.
Rewatch Value: 9.5/10 I will watch this drama again sometime but I already have recently so it'll a while until then.
Overall: 10/10 because Rewatch Value doesn't really affect the value imo so.

Read More

Was this review helpful to you?
Completed
SPY
2 people found this review helpful
Dec 19, 2015
16 of 16 episodes seen
Completed 0
Overall 7.0
Story 6.5
Acting/Cast 10
Music 7.0
Rewatch Value 6.0
Honestly.. I don't know what to say about this drama.. it disappointed me big time. As you can see from these other reviews, the whole drama leads to such an anticlimactic ending.. imo this drama had so much potential but it failed lol. I actually watched this drama because I had just finish triangle and fell for jaejoong's acting *-*

Story: 6.5/10 The drama was SOOOOO slow and draggy for 8 episodes and the "rising action" didn't cut it for me.. some events were so unnecessary and it just didn't flow. The last 8 episodes got faster and the last few (14-16) were SOO RUSHED and skipped so many scenes! And the ending.... REALLY? overall, no! this drama doesn't cut it for me. It just didn't flow and the 'main problem' could have been made interesting but they made it too predictable.
Acting/Cast: 10/10 THE ONLY GOOD THING ABOUT THIS DRAMA ARE THE CAST. The mother, young seo, yoon jin, father, sun woo-- basically everyone was good and convincing. Excellent cast! But unfortunately the plot and writing wasted their talents. But, I could see their amazing acting (the only thing that kept me trying to finish it)
Music: 7/10 meh. it was whatever.
Rewatch Value: 6/10 nah never.. unless I miss jaejoong and want to watch him act as a spy ^-^
Overall: 7/10 I don't think it's 'trash' but if you're wanting a drama like triangle don't watch it bc your hopes will be ruined lol. Overall, watching jaejoong as a spy was pleasant LOL

Read More

Was this review helpful to you?
Completed
The Book and the Sword
2 people found this review helpful
May 16, 2015
40 of 40 episodes seen
Completed 0
Overall 7.5
Story 7.5
Acting/Cast 8.0
Music 7.5
Rewatch Value 4.5
Let me start off by saying.. I don't like this drama lol. Whenever I watch this one I always come back to the 85 version.
Story: 7.5/10 I love wuxia and the stories and everything but I didn't like this story (even the original) it just wasn't captivating enough.
Acting/Cast: 8/10 their acting was decent, probably a bit better than the 85 version but the cast aren't attractive like the old ones.
Music: 7.5/10 ehhh
Rewatch value: I would not rewatch this lol
overall: 7.5/10 watch it if you don't care about cast looks and if you don't mind the computer generated effects.

Read More

Was this review helpful to you?
Completed
The Duke of Mount Deer
2 people found this review helpful
May 12, 2015
40 of 40 episodes seen
Completed 0
Overall 10
Story 10
Acting/Cast 10
Music 9.5
Rewatch Value 9.5
Ok to start off, I really prefer the '84 version over this version because it felt kinda fake like I could totally tell those were computer generated effects lol. It was scarier than the '84 version and less funny..
Story: 10/10 ok, I absolutely loved this story. The author did a fabulous job. It's basically about a guy who wanders around and gets like a bunch of girls because of his cleverness and humor xD. He becomes close to the king, I don't know what his english name is but in Vietnamese it's Khang Hy lol. Sorry, i watched this in viet dub. Anyways, yeah and then there's a villain and he gets captured but man that guy is scary lol.
Acting/Cast: 10/10 DICKY CHEUNG'S ACTING SKILLS ARE ON FLEEK LOL. It was great, I love him so much!! He rocks every role in wuxia dramas I just loveeeeee him. The emperor is good too. And not to mention there's ATHENA CHU AND RUBY LIN. Can we just take a moment to rethink this? Ruby lin is so pretty and she's cheerful in the drama. She's the pricness ( of course haahha ), and Athena Chu is supposed to be the beautiful girl that Dicky Cheung goes all heart eyes over. Anyways, there's so much chemistry between everyone and literally they're so attractive ( all of them) and versatile.
Music: 9.5/10 its so catchy oh my ahah
Rewatch Value: hmmm,...... maybe, there's more dicky cheung wuxia dramas when he was younger tbh :) LIKE THE SAGA OF THE LOST KINGDOM omgggg. I'm a HK 80s freak LOL
Overall: 10/10 dude, 1000000000/10 honestly. I jsut loved Dicky Cheung, wuxia, and Athena CHu what could beat this?

Read More

Was this review helpful to you?